e-mail: kontakt@systemylokalizacyjne.pl
konsultant: 536 006 500
Urządzenie bez kosztów montażu już od 57 zł!
Zamów już dziś lokalizator Connect&GO i zamontuj go samodzielnie!

Specjalistyczny osprzęt w Twoim pojeździe


 
Urządzenia specjalistyczne - więcej możliwości kontroli
 
Kontrola paliwa - w celu kontroli paliwa w pojazdach proponujemy szereg urządzeń pomiarowych i sygnalizacyjnych. Klient dokonuje wyboru rozwiązania w zależności od typu pojazdu i założonego celu kontroli.
 
Interfejs CAN to podłączenie do szyny danych pojazdu CAN-BUS. Umożliwia rejestrację poziomu paliwa w zbiorniku poprzez analizę informacji z komputera pojazdowego i stałe pobieranie informacji o ilości paliwa w zbiorniku na podstawie odczytu z pływaka. System może zostać zainstalowany wyłącznie w pojazdach wyposażonych w magistralę komunikacyjną CAN-BUS przekazującą informacje o stanie paliwa. Dodatkową korzyścią z zamontowania podłączenia do interfejsu CAN jest możliwość analizy dodatkowych informacji z komputera pojazdu np obroty silnika, alarmy etc i wyświetlanie ich bezpośrednio w oprogramowaniu monitorującym pojazd.
 
Sondy paliwowe służą do pomiaru paliwa w zbiorniku samochodowym. Wykonane są z materiałów olejoodpornych z zastosowaniem wysokiej klasy czujników pomiarowych. Pomiar odbywa się w sposób ciągły w trakcie jazdy oraz postoju. Sonda umieszczona jest pionowo w zbiorniku paliwa, czujnik znajduje się na dnie. W przypadku sondy hydrostatycznej ciśnienie spowodowane wysokością każdego centymetra paliwa jest przetwarzane na sygnały elektryczne, które są odzwierciedleniem ilości paliwa. Sonda ultradźwiękowa wykonuje 150 pomiarów na sekundę z częstotliwością 1,5MHz. Trójstopniowy, selektywny system uśredniania zapewnia stabilność sygnału wyjściowego. Nowatorskie rozwiązanie - Poszerzanie Zakresu Wyjściowego - pozwala dopasować maksymalny zakres napięcia wyjściowego do głębokości zbiornika, zwiększając rozdzielczość pomiarową, co skutkuje większą dokładnością. Zastosowanie kryzy referencyjnej umieszczonej w rurze pomiarowej sondy, pozwoliło skutecznie skompensować zmiany temperaturowe i gęstościowe oleju napędowego. Dokładność sondy pozwala na określenie ilości zatankowanego paliwa, ilości zlanego paliwa, miejsca i czasu tankowania. Dane te umożliwiają wyliczenie zużycia paliwa.
 
Interfejs do analogowego czujnika poziomu paliw to urządzenie podłączane do istniejącego już w baku pojazdu zwykłego analogowego czujnika paliwa (pływaka). Umożliwia on rejestrację poziomu paliwa w baku poprzez pomiar napięcia pojawiającego się na wyjściu "pływaka". Ta metoda pomiaru może być obarczona dość dużym błędem głównie z uwagi na wahania poziomu paliwa w zbiorniku, nieliniowość wskazań miernika oraz ze względu na występowanie w górnej i dolnej części zakresu pomiarowego czujnika tzw. "martwych stref". Innym problemem jest brak zasilania "pływaka" przy wyłączonej stacyjce, co powoduje brak rejestracji poziomu podczas postojów.
 
Czujnik otwarcia "korka" wlewu paliwa to system składający się z czytnika  i transpondera instalowanego na rurze wlewowej, który cyklicznie sprawdza czy w polu magnetycznym znajduje się transponder (chip). Chip montowany jest w "korku" a zasilany jest z emitowanego przez czytnik niskoenergetycznego pola magnetycznego. Każdy transponder posiada 64-bitowy unikatowy numer własny, który odczytywany jest przez czytnik. Przesunięcie korka o ok. 1cm jest zarejestrowane w pamięci razem z informacjami o czasie i miejscu. Rozwiązanie to jest bardzo często stosowane jako uzupełnienie danych systemów pomiaru paliwa. Dodatkową korzyścią jest możliwość zainstalowania sitka uniemożliwiającego wsunięcie do zbiornika węża do ściągania paliwa i połączenie czujnika otwarcia z systemem alarmowania.